A helikopter irányítása
három kezelőszervvel történik
INDULÁS ELŐTT lábainkat gyengén támasszuk neki a két pedálnak jobb kézzel pedig ott fogjuk meg a botkormányt ahol magától megáll. (Ne húzzuk el semmilyen irányba!) Bal kézzel fogjuk meg a kollektív kart. A helikopter érzékeny jármű ezért minden irányító szervét nagyon finom - milliméteres - mozdulatokkal kell irányítani!
1. FELEMELKEDÉS
A bal kéznél lévő kollektív kart lassan és folyamatosan emelni kell addig amíg a hajtómű teljesítményét mutató műszer eléri 70-80 %-s értéket. (Ezzel "gázt" adunk.) A kart innentől el lehet engedni a pozíciójában marad.
A bal kéznél lévő kollektív kart lassan és folyamatosan emelni kell addig amíg a hajtómű teljesítményét mutató műszer eléri 70-80 %-s értéket. (Ezzel "gázt" adunk.) A kart innentől el lehet engedni a pozíciójában marad.
2. Földről való elemelkedéskor a helikopter jobbra vagy balra megperdülhet. Ezt a forgás irányával ellentétes pedál nagyon finom megnyomásával kell megállí- tani. (Pl. ha jobbra pörgünk, akkor a bal pedállal.) Repülés alatt a pedálokat már nem kell nyomkodni tartsuk ebben a pozícióban
INNENTŐL CSAK A BOTKORMÁNNYAL KELL IRÁNYÍTANI A HELIKOPTERT!
3. INDULÁS ELŐRE
Felemelkedés után a botkormányt enyhén billentsük előre. Ettől a helikopter 2-3 másodperc múlva megindul előre. A botkormányt térdre támasztott csuklóval csak ujjakkal kell megfogni mint egy ecsetet. Nem marokra!
Felemelkedés után a botkormányt enyhén billentsük előre. Ettől a helikopter 2-3 másodperc múlva megindul előre. A botkormányt térdre támasztott csuklóval csak ujjakkal kell megfogni mint egy ecsetet. Nem marokra!
4. Alacsonyabbra repülni a botkormány előre tolásával magasabbra a hátra húzásával lehet. Ha egyenesen akarunk repüni akkor vízszintesen kell tartani a gépet. (Ezt a műhorizonton tudjuk ellenőrizni.) Vízszintes repülés (sárga nyíl)
5. FORDULNI a botkormány oldalra billentésével kell. Nem a pedállal!
5. FORDULNI a botkormány oldalra billentésével kell. Nem a pedállal!